Kategorier: Ikke kategoriseret

foam rolling 101

10 COMMENTS
SHOW
HIDE
Maria Funk

Hvilket mærke er den skumrulle du bruger? Og hvor er den købt? Jeg kan kun finde nogle med glat overflade 🙂

Hej Maria 🙂 Jeg fandt min på Ebay, men endte med at betale en del for told og fragt, så det vil jeg ikke anbefale 🙂

Maria Funk

Hvilket mærke er den skumrulle du bruger? Og hvor er den købt? Jeg kan kun finde nogle med glat overflade 🙂

Hej Maria 🙂 Jeg fandt min på Ebay, men endte med at betale en del for told og fragt, så det vil jeg ikke anbefale 🙂

Julie Guld

Hej Emma.
Hvad er størrelsen på din? 🙂

Smil
Julie – og tak for nogle skønne indlæg 🙂

Jeg har en størrelse small i begge 🙂 Cardigangen er ret “loose”, så jeg kunne nok også godt have snuppet en xs. Tilgengæld har grå trøje masser af stræk og sidder helt tight.

Siff

Tak skal du have! (:

Cecilie

Hej Emma!

Endnu engang – virkelig en fin blog, du har! Jeg er så glad for at læse dine indlæg, og jeg synes

Jeg kunne forstå, at du har døjet med skinnebensbetændelse – det gør jeg selv lige nu. Jeg fik det på efterskolen og flere år efter, da jeg endelig kom i motionscenter og blev rigtig glad for at træne, kom det igen. Nu har jeg totalt mistet motivationen, for jeg føler, at ligegyldigt hvad jeg gør, så forværrer jeg bare situationen.
Hvad gjorde du i forhold til det? Har du nogle gode råd? Jeg vil være dig dybt taknemmelig, for jeg føler mig lidt på bar bund med, hvordan jeg skal komme igang igen. Jeg løb en del før i tiden, 3 gange i ugen, og jeg ville rigtig gerne igang igen, for det gjorde mig så glad og godt tilpas 🙂

Mvh
Cecilie 🙂

Cecilie

Hov, der skulle stå “og jeg synes, de er meget inspirerende”*

Hej Cecilie 🙂 Mange tak! Som sagt har skum rullen hjulet mig meget. Skinnebensbetændelse er (så vidt jeg har forstået) en betændelsestilstand ved senerne, og det skyldes først og fremmest overbelastning. Problemet er bare, at det bliver ved med at dukke op igen og igen, også selv om belastningen slet ikke er så stor som tidligere (i dit tilfæde da du gik på efterskole).
Mit bedste råd er at starte LANGSOMT op. Den mindste overbelastning gør, at man skal starte forfra igen. Og så prøv at fokuser på styrke og smidighed i stedet for løb i en periode. Ved at styrke dine ben, belaster du ikke senerne i så høj grad, da musklerne hjælper med balancen (det fortalte min løbetræner på højskolen mig i hvert fald), og smidighed har også meget at sige.

Jeg håber, at det kunne hjælpe lidt. Jeg er jo som sagt ingen ekspert, men ved hvor træls det er at døje med.

Knus fra Emma.

LEAVE A

comment