Quinoasalat til 3 dage // Sund og nem madpakke

6 COMMENTS
SHOW
HIDE
Helene

Du har engang før vist en opskrift hvor du bl.a. brugte ristede/bagte stykker gulerødder. Jeg har gjort det virkelig mange gange siden da, til forskellige retter, og jeg er simpelthen SÅ meget fan. Jeg har masser af gange lavet bagte rodfrugter, men det med at lave de her små stykker, hvoraf nogle endda bliver lidt sprøde(i hvert fald hvis de serveres straks), det er simpelthen så lækkert. Jeg kan ikke huske om du også brugte rosmarin i den anden opskrift, eller om det er noget jeg selv har tilføjet, men det er i hvert fald også lækkert 🙂 Jeg har også lavet en bulgursalat hvor jeg bl.a. brugte disse gulerødder sammen med lidt forskelligt andet – virkelig lækker madpakke ^:-)

Charlotte

Nej hvor ser det super super lækkert ud! Genialt at vise os ideer til madpakken – lige hvad man har brug for som studerende 🙂 eneste spørgsmål: nogen gange synes jeg det kam være svært at finde grønkål i alm supermarkeder – har du nogle ideer til gode alternativer?:-) kh Charlotte

Emma Martiny

Hej Charlotte 🙂 Du kan i virkeligheden bruge lige, hvad du synes om. Måske spinat eller spidskål frister? 🙂

Arendse

Madpakkeideer der ikke kræver tid om morgenen eller et køleskab er meget velkomne!

Louise

Hej Emma,

Er lige faldet over dette indlæg og vil selvfølgelig afprøve opskriften. Men da jeg aldrig har arbejdet med hverken grønkål eller tahin før, har jeg lige to spørgsmål:
1) bruger du saltet eller usaltet tahin?
2) Hvor længe bør de ca. gå når man masserer grønkålen med dressingen før bladende bliver bløde?

Emma Martiny

Hej Louise 🙂
1) jeg bruger saltet tahin – gerne lys og ikke ristet, en variant, man kan få i rema1000 og hos etniske købmænd.
2) Det kommer an på hvilken tid på året det er, da spæd grønkål er mere blød. Jeg vil dog sige 2-5 minutter 🙂

LEAVE A

comment