Kategorier: En dag i mad

En dag i mad #7

16 COMMENTS
SHOW
HIDE
Winnie

Har du opskriften på dine tahin linser på din blog? Jeg kan ikke finde den? Mvh winnie/sund_mad_m_smag
Ps tak for super inspiration til vores aftensmad de sidste 2 dage:-)

Emma Martiny

Hej Winnie 🙂 Nej, jeg delte opskriften på min snapchat, og den kommer i Femina til foråret 🙂

Lika

YAY, hvor fedt at sauerkraut nu er kommet ind i varmen flere steder. Jeg ELSKER sauerkraut. Skal helt sikkert hjem og lave min egen ganske snart, det er jo super nemt! 🙂

Emma Martiny

Jeg skal også i sving med at teste min egen opskrift snarest 😀

Nina

Din mad er simpelthen så smuk! Jeg vil rigtig gerne i gang med at lave mere “rigtig” mad (bor alene og er studerende, så det vildeste er en wokret i ny og næ). Har du nogle gode råd til hvordan jeg kommer i gang? Jeg går meget op i at min mad er sund, og pga. nogle hormonelle forstyrrelser skal jeg helst undgå alt for mange kulhydrater. Hvad bliver du inspireret af, og laver du en madplan flere dage frem? 🙂 Tak for en inspirerende blog.

Emma Martiny

Hej Nina 🙂 1000 tak for de søde ord.
Mad er jo både min hobby, mit arbejde + en “nødvendighed”, og derfor laver jeg rigtig mange forskellige retter.
Mit bedste tips til en i din situation er at lave “bowls”. Det er altid det, der står på menuen hjemme hos os, hvis vi skal bikse noget sammen i en fart:
– Rist nogle grøntsager (fx bromkål, squash, aubergine, asparges – hvad der er i sæson)
– Kog nogle korn eller linser (fx kikærter, ris, spelt, puylinser, belugalinser, bulgur, boghvede)
– Lav en dressing eller dip (fx klassisk viniagrette, hummus, ærtedip, yogurtdressing, tahindressing)
– Tilsæt derefter frisk grønt (fx spinat, kål, feldsalat, rucola) og evt. lidt kød eller fisk og en håndfuld nødder eller ost på toppen.
Det er en super smart måde at få brugt resterne i køleskabet, og koger du fx en stor portion linser og dip, kan du spise dem over flere dage med forskellige grøntsager 🙂

Håber, du kan bruge det til noget 🙂

Fie

Hvor ser det lækkert ud. Jeg tænkte på om du ikke vil lægge opskriften med puylinser på bloggen? Nåede nemlig ikke at skrive den ned fra din snap – & vil rigtig gerne prøve den ?

Emma Martiny

Hej Fie 🙂 Det kan jeg desværre ikke, da opskriften skal bruges til mit arbejde på Femina. Når den udkommer i magasinet, kan du dog finde den der. Beklager!

Nicoline

Så smukke billeder! Jeg stemmer for flere “en dag i mad” indlæg 😉

Emma Martiny

Tak Nicoline! Will do! 🙂

Maria

Har du købt din sauerkraut (hvor??) eller lavet den selv? 🙂

Emma Martiny

Hej Maria 🙂 Jeg har købt det i Superbrugsen 🙂

Trine

Din mad ser super lækker ud, ærgerligt for mig der altid er så mange bønner, linser osv i dine opskrifter da min mave går helt amok over den slags ? Syntes ellers det smager virkeligt godt .. har du tænkt over det også kan være det din mave “brokker” sig over? Kan anbefale at spise efter low foodmap principperne

Emma Martiny

Hej Trine 🙂 Min mave har ikke problemer med linser (og heller ikke kål, løg osv, som man ikke anbefaler på low foodmap). Heldigvis! Jeg ville godt nok have svært ved at undvære det 😉

Spiser du mellemmåltider eller lidt snacks i løbet ag dagen, eller spiser du kun, hvad du har afbilledet i indlægget her? 🙂

Emma Martiny

Hej Marie 🙂 Ja, hvis jeg bliver (snack)sulten. Det her er ikke en “kostplan”, det er bare inspiration til hverdagsmad 🙂

LEAVE A

comment